Beautyill

personal beauty blog

  • Let’s talkContact
  • OverHelen
  • PortfolioFotografie
  • BeautyillWebshop
  • In theMedia
  • AdverterenSamenwerken

11 maart 2013

Interview | ‘Mijn blog is echt mijn kindje’

Afgelopen week was Lisanne bij mij voor een interview, dit interview ging vooral over het ontstaan van Beautyill en leek me daardoor ook leuk om eens met jullie te delen. Als ‘bonus’ heb ik er wat foto’s van mijn nieuwe kantoor bij gedaan.

Helen van den Nieuwenhuijzen is 23 jaar oud en heeft fibromyalgie. Een chronische ziekte die letterlijk ‘pijn in bindweefsel en spieren’ betekent. Hoewel ze ziek is wil ze er wel leuk uit blijven zien. ‘Being ill doesn’t mean you can’t look beautiful’, is wat ze over wil brengen met haar beautyblog beautyill.nl, die inmiddels is uitgegroeid tot haar eigen bedrijf.
  
“Ik ben er in een aantal jaren achter gekomen dat ik chronisch ziek ben. Ik ging van de ene arts naar de andere. In VWO3 kreeg ik pfeiffer en daarna ben ik nooit meer helemaal fit geworden. Telkens probeer je weer, maar het bleef maar slecht gaan. Ik ben toen naar een revalidatiecentrum gegaan en ben behandeld door een reumatoloog. Ze zeiden toen dat ze geen diagnose wilden stellen, omdat ik nog zo jong was en het misschien nog over kon gaan. Toen ik zei dat ik er klaar voor was om het te horen deden ze heel voorzichtig. Ik moest met VWO stoppen en heb toen de HAVO van uit huis gedaan. Ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen en dat ik gewoon naar het HBO kon. Ik ben sociale studies gaan doen, maar ben in april gestopt. Het ging gewoon niet en mensen uit mijn omgeving zeiden ook dat ik beter kon stoppen. Ik kwam thuis te zitten en nam een weekend baantje bij een herenmodezaak. Dat was veel te zwaar en ook daar ben ik gestopt. Toen was ik er echt helemaal klaar mee. Ik wist niet meer wat ik met mijn leven moest doen. Studeren ging niet en werken ging ook niet. Ik bracht mijn tijd vooral door in bed, ik keek veel series en ging ook beautyblogs lezen. Hoe meer blogs ik ging lezen, hoe meer ik me er mee bezig ging houden. Mijn blog is dus eigenlijk vanuit het dieptepunt voortgekomen. Vanuit mijn omgeving kreeg ik vaak reacties, dat het allemaal wel mee viel. Je ziet er leuk uit, zolang je daar tijd voor hebt valt het allemaal wel mee zeiden ze dan. Mijn directe omgeving snapte het gewoon niet. Als je ziek bent hoef je er nog niet ziek uit te zien en dat wilde ik mijn omgeving, maar ook heel Nederland, in laten zien.  

Mijn blog is echt mijn kindje. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Er is zoveel leuk aan bloggen. Het is gewoon het totaalplaatje. Ik krijg vaak reacties van meiden die ook ziek zijn, die ik inspireer, maar ook van meiden die niet ziek zijn, die door mijn blog in zien dat je gezondheid iets heel kostbaars is. Ik ben de hele dag bezig met mijn blog. Een dag is bij mij dan ook best wel chaotisch. Ik kijk altijd even wat de prioriteit heeft en dan begin ik daarmee. Ik word ’s ochtends heel langzaam wakker, mijn spieren moeten even soepel worden. Dan kijk ik eerst de mail, doe ik een rondje langs andere blogs om te kijken wat zij geschreven hebben. Vervolgens bekijk ik mijn eigen reacties en ga ik aan de slag met het middag artikel van die dag. Dan is het tijd voor pauze waarin ik meestal met mijn hond Piño ga wandelen en daarna ga ik voor de volgende dag het ochtend artikel schrijven. Ik probeer om 8 uur ‘s avonds klaar te zijn, maar dat vind ik wel moeilijk. Ik heb er moeite mee om tegen mezelf te zeggen dat ik moet stoppen. Ik ga liever wat langer door als het kan. Eigenlijk kom ik tijd te kort, ik haal het met deze uren niet.

Ik probeer groots te denken, dat heb ik altijd al gedaan. Door mijn beperking is dat niet altijd realistisch. Ik ben van nature iemand die het glas halfleeg ziet en niet halfvol. Zo ben ik geboren als persoon. Nu leef ik zo niet meer. Ik ben nu zover dat ik vooral het goeds van mijn ziekte in wil zien, wat het mij gebracht heeft. Beautyill was er anders niet geweest. Het is vervelend en ik heb pijn, maar er zijn altijd mensen die het erger hebben. Mensen in mijn omgeving helpen me ook enorm. Zij zien ook hoeveel goeds mijn blog mij gebracht heeft. Vooral mijn vader, die kijkt meerdere keren per dag op mijn site en steunt me enorm. Mijn blog heeft mij heel veel sterker gemaakt als persoon.”

Door Lisanne Hoekstra

Ook leuk om te lezen:

Default ThumbnailMy Life In Pictures #19 Default ThumbnailMy Life In Pictures #16 Default ThumbnailHiep hiep hoeraa! | 2 jaar Beautyill Default ThumbnailMy Life In Pictures #9 Default ThumbnailTAG How Much Is Your Face Worth?

Onderwerpen: Personal

Previous
Next

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Hi, welkom op mijn persoonlijke blog!

Mijn naam is Helen (36), mama van Jonah* en Leah (3), hondenmama van Hope en al 15 jaar samen met Twan. Op Beautyill verschijnen wekelijks meerdere artikelen over beauty, lifestyle en personal.

Liefs, Helen

beautyill

Let's connect on Instagram!

Lang geleden dat we hebben bijgekletst op persoonl Lang geleden dat we hebben bijgekletst op persoonlijk gebied! 💕
In een nieuw blogartikel deel ik waarom het hier soms wat stiller was. Ze ontdekten een aangeboren immuun afwijking, iets wat veel verklaart en zelfs een mogelijke link heeft met de vroeggeboorte van Jonah. En volgende week worden mijn keelamandelen verwijderd in de hoop dat ik minder vaak longinfecties krijg. Dus wellicht verschijnen er wat minder blogartikelen.
Mocht je nog (eet)tips hebben voor na de operatie: laat het me weten!
Link naar het blogartikel in mijn bio 💕
Elf jaar liefde op vier pootjes vandaag 🐾 ‘Hope is Elf jaar liefde op vier pootjes vandaag 🐾
‘Hope is mijn beste vriend,’ aldus Leah 🥹
Zo blij dat ze nog vrolijk kwispelend bij ons rondloopt. Dat hadden we een paar maanden geleden niet durven dromen. Vandaag eten we samen een gezellig taartje om het te vieren!
We sturen jullie deze koude dagen de warmste wense We sturen jullie deze koude dagen de warmste wensen!
Fijne feestdagen en een stralend en gelukkig nieuwjaar. Dat het nieuwe jaar rijk mag zijn aan liefde en mooie momenten 🤎

#kerstshoot #gezinsfotografie #gezinfotoshoot #fotografie #kerstminishoot #kerstmis2024 #kerstwensen #kerstwensen2024
Een schattig meisje in een kinderwagen met dezelfd Een schattig meisje in een kinderwagen met dezelfde bril als haar moeder, dat is wat anderen wellicht zagen toen ze ons vandaag voorbij zagen wandelen. 
Maar wat je niet weet is dat Leah hier het laatste kleding item aan heeft wat ik voor Jonah kocht. Zijn spulletjes zijn op, Leah is zijn kleding inmiddels ontgroeit. Gelukkig maar want haar zien groeien is het mooiste wat er is. Het is een vestje met beren oortjes, een van de allereerste spullen die ik voor hem kocht. Gisteren was zijn eerste schooldag geweest. Het laat me deze periode niet los, zijn vierde verjaardag had er eentje van bijzondere mijlpalen moeten zijn. Niet eentje waarbij het weer een jaar langer geleden is dat ik hem zijn laatste kusje gaf. Sinds zijn vierde jaardag heb ik iedere avond ons liedje gezongen als Leah gaat slapen. Ze vind het een mooi liedje en ik denk haar broertje daarboven ook 🤍✨
#stilgeboorte #stilgeborenbaby #stilgeboren
Rhodos ‘24 Onze eerste vliegvakantie met Leah! 🩷 Rhodos ‘24
Onze eerste vliegvakantie met Leah! 🩷 
Had er bewust niets over gedeeld want we waren best teleurgesteld. Mijn bronchitis gooide namelijk flink wat roet in het eten en ook Twan was niet fit dus we kwamen vooral erg vermoeid terug. Na een ontsteking in mijn long eerder dit jaar had ik me er drie dubbel op verheugd en was ik er meer aan toe dan ooit. Maar als ik dit handjevol live foto’s (van vooral onze eerste dag) nu terug kijk krijg ik een warm gevoel in mijn buik. Dankbaar voor ieder mini momentje dat we toch nog hadden. Want zelfs onweer is mooi met deze twee lievelingsmensjes 🩷 
When life gives you rain play in the puddles!!
Kunnen jouw wenkbrauwen wat extra volume én kleur Kunnen jouw wenkbrauwen wat extra volume én kleur gebruiken? Dan moet je zeker de Divaderme Brow Extender eens proberen, echt een uniek product door de combinatie van vezeltjes en kleur. De minuscule vezels geven je wenkbrauwen meer volume en de lichte klei poeder kleurt ze ook direct in. Het staat heel natuurlijk en vult perfect lege plekjes in je wenkbrauwen. De houdbaarheid is top want het product is zelfs waterbestendig. Zelf heb ik de kleur ash blonde gekozen ondanks mijn donkere haarkleur maar voor mij is dit donker genoeg om het ook nog mooi natuurlijk te houden. Daarnaast kun je het product ook nog wat opbouwen voor een intenser effect.
Je koopt Divaderme Brow Extender bij @vivadonnabeautywebshop voor €37,95 en bij dagelijks gebruik kun je met deze verpakking 9 tot 12 maanden vooruit omdat het erg zuinig in gebruik is.
#beautyillcollab #wenkbrauwen #divaderme #divadermebrowextender
Herinneringen zijn het allermooiste cadeau ♥️ Volg Herinneringen zijn het allermooiste cadeau ♥️
Volgende week is het Vaderdag, hoe leuk is het om een fietsstoeltje cadeau te doen? Ik verraste Twan daarmee voor zijn verjaardag en die twee blije koppies op de fiets zijn onbetaalbaar! Kijk ze eens heerlijk wegdromen 🥹🥰
En nog een tip: op beautyill.nl verscheen vandaag ook een leuke vaderdag DIY met zout deeg!
#bobike #wemovethefuture #GoExplore #vaderdag
Moederdag met Leah om me heen is het allermooiste, Moederdag met Leah om me heen is het allermooiste, mama mogen zijn is het allermooiste ♥️

Voor mij is Moederdag een speciale dag waarop ik vandaag zo blij was dat ik het mooiste geknutselde cadeautje kreeg, lekkere eigengemaakte croissantjes, een hele lieve kaart en vooral de allerliefste knuffels van Leah en mijn eigen mama.

Maar het is ook een dag van intens gemis. Hoe had Jonah geholpen met de croissantjes? Ging er door mijn hoofd. Hoe was hij nu geweest? Van mijn moeder kreeg ik een prachtig muziekdoosje met ons liedje, het liedje van Jonah en mij.  Mama van twee prachtige kindjes maar op deze bijzondere dag knuffels van één ♥️

Denkend aan alle (wens)mama’s voor wie Moederdag ook zo’n droevig randje heeft of wie haar mama deze dag moet missen. ♥️

#moederdag #moederdag2024
Anderhalf ♥️ Zoals jij verwonderlijk naar je voetj Anderhalf ♥️
Zoals jij verwonderlijk naar je voetjes kunt kijken zo kan ik uren naar je kijken. 
Vandaag is Leah 1,5 jaar en alle clichés zijn waar. Het lijkt nog maar kort geleden dat ze geboren werd en van de andere kant voelt het alsof ze al mijn hele leven bij ons is. Vaak knuffel ik deze kleine voetjes en denk ik terug aan hoe ze vrolijk trappelde in mijn buik. Nu willen deze dreumes voetjes de hele wereld ontdekken en sprint ik achter je aan. Echt ons mooiste anderhalf jaar ooit ♥️
Best memories of 2023! ✨ Of in ieder geval een kle Best memories of 2023! ✨ Of in ieder geval een kleine selectie want mijn telefoon loopt over met allermooiste, leukste en liefste (Leah) momentjes. 
Wens je al het moois voor 2024, dat al je dromen uit mogen komen ♥️
#blaw ⭐️💙 Deze week was het baby loss awareness we #blaw ⭐️💙
Deze week was het baby loss awareness week, een week waarin jaarlijks aandacht gevraagd wordt voor babysterfte. 
Toevallig ook een week waarin ik extra veel aan Jonah dacht, vermoedelijk omdat mijn verjaardag eraan komt. Om je een voorbeeld te geven: Leah had alvast haar knutselwerkje voor mijn verjaardag gemaakt op de opvang. Dit vind ik fantastisch, al haar knutselwerkjes versieren ons interieur en ik kan niet wachten om het te openen. Maar het is ook een onderstreping van wat ik zo mis. Twee kindjes hebben er in mijn buik mogen groeien, trappelde vrolijk in mijn buik en gaven mij de allermooiste titel: mama. Deze foto geeft dat perfect weer, vol trots met Leah op schoot is hetgeen wat de meeste van mij zullen zien.. maar op de achtergrond zie je Jonah zijn plekje 💙
Vanavond om 19.00u steken wij een kaarsje aan voor Jonah en alle andere kindjes die gemist worden. Over de hele wereld gebeurt dit op hetzelfde tijdstip waardoor er een golf van licht ontstaat. 🕯️
#blaw2023 #babysterfte #babysterftebewustzijnsweek
Elke dag dierendag. 🤎 Wat moet het anders zijn voo Elke dag dierendag. 🤎
Wat moet het anders zijn voor Hope sinds Leah er is.
Wat lijkt ze trots zoals ze zo mooi op de uitkijk zit op deze foto. Vind het zó bijzonder hoe ze Leah vanaf dag één heeft geaccepteerd. 

Alsof het zo normaal voor haar was dat die extra hartslag die in mijn buik groeide, nu ineens als mini mensje in ons leven was. Leah hoorde duidelijk helemaal in ons gezin vanaf dag één volgens Hope. 

En dat terwijl ik me zo’n zorgen om haar heb gemaakt tijdens de zwangerschappen. Hope die weleens ertussen komt als Twan mij knuffelt, daarom was ik bang voor jaloezie. Maar er is totaal geen jaloezie te bekennen geweest gelukkig. 

Het eerste wat Hope elke ochtend doet is voor Leah’s slaapkamerdeur gaan staan. Nog voordat ze uit is geweest en nog voordat ze eten heeft gehad. Eerst bij Leah kijken! 

Mijn hart explodeert als ik ze samen zie spelen. Extra dikke vriendjes sinds Leah vast voedsel is gaan eten, haha! Groot gelijk heb je Hope, lekker extra snoepen! 

Onze lieve meisjes 🐶♥️ 

#dierendag #elkedagdierendag #dierendag2023
Gesloten // WIN 4x Organic Shop scrubs + hand & na Gesloten // WIN 4x Organic Shop scrubs + hand & nail balm! //

Zelf ben ik al een tijdje fan van deze scrubs en vandaag mag ik er vier weggeven én een hand & nail balm. Het zijn hele fijne natuurlijke zout- en suikerscrubs dus geen zorgen over microplastic en in een handomdraai heb je een heerlijk zacht huidje! Alle producten van Organic Shop hebben het Vegan-keurmerk. Oftewel ze bevatten geen dierlijke ingrediënten (wolvet, bijenwas, geitenmelk en/of lactose) en zijn dan ook volledig dierproef vrij.
 
Het enige wat je hoeft te doen om deel te nemen aan deze winactie is een reactie achterlaten onder deze foto op Instagram.

De winactie loopt tot 10 oktober, de winnaar ontvangt persoonlijk bericht van mij via dit account.

#ad #OrganicShopLover @organicshop_nederland @happylife_pr #bodyscrub #beautylover #win #winactie #giveaway
Leah’s eerste jaar, ons allermooiste jaar 💛 Een pa Leah’s eerste jaar, ons allermooiste jaar 💛
Een paar van mijn favoriete plaatjes van haar verjaardag 🌼

1. Feestjurk aan, kroon op, met haar cadeau op de achtergrond: een keukentje! En borstel in haar hand want die is geliefd en móést ook op de foto. Inmiddels kan ze mijn haren al borstelen dat vindt ze fantastisch!
2. Het thema was madeliefjes zoals dat tijdens de zwangerschap van Leah ontstond omdat mijn arts Daisy heette. Dit bloemetje is echt haar symbool geworden.
3. Mijn alles. Leah zat bij Twan op de bank en ik greep snel mijn camera want hoe prachtig zaten ze bij Jonah’s urn met het zonnetje stralend door het raam.
4. Wat ging dit jaar snel als ik naar deze slinger kijk. Mijn baby!
5. Wat spannend! Leah wist niet of ze moest huilen of lachen bij alle zingende mensen. Snap ik, ik weet dat ook niet als ik mezelf hoor zingen.
6. Hoera!
7. Om op te eten toch? Dat kuiltje in haar wang! (dat is zo’n beetje het enige wat ze van mij heeft, haha)
8. & 9. Random foto’s van de ochtend tijdens het openen van de kaartjes.
10. Feest bij de opvang! 

Het was een prachtig feest. Dat we er nog maar héél veel met haar mogen vieren! 🥹🌼
// #eersteverjaardag #firstbirthday #éénjaar #septemberbaby2022
Ameland zomer 2023 recap ♥️☀️ #ameland Ameland zomer 2023 recap ♥️☀️
#ameland
15 augustus 2020, dag lieve jonah ✨ dit was de dag 15 augustus 2020, dag lieve jonah ✨
dit was de dag dat ik je voor het laatst kon zien, je mooie donkere haartjes, je vast kon houden, een kusje gaf, je verzorgde en in een prachtig mandje met een wit gehaakt vlindertje in je hand legde. het waren twee vlindertjes, eentje voor jou en eentje voor ons. die van ons ligt nog altijd bij je urn. 🦋
het was een mooie ceremonie vol lieve woorden en iedereen en alles was in het beige/wit, sinds jij er niet meer bent draag ikzelf geen kleur meer. we liepen met z’n drietjes weg en al wiegend neuriede ik nog een laatste keer ons liedje voor je: “you are my sunshine, my only sunshine … you’ll never know, dear, how much I love you..”
dit liedje was onze mantra geworden en neuriede ik vier nachten voor je tijdens de weeën. tot de uitvaartbegeleidster aangaf dat we toch écht terug naar de zaal moesten. ben er nog altijd verdrietig over dat zij dat bepaalde want voor mijn gevoel waren we daar pas net, zo lang is het liedje immers niet. het is zó onnatuurlijk om je alles daar achter te laten, je kleine perfecte baby’tje. maar al had ik 1000x ons liedje geneuried het was altijd te kort geweest. terwijl ik dit nu schrijf ligt je zusje in mijn armen te slapen en houd ik haar stevig vast. vandaag is Leah 11 maanden en neurie ik “ons” liedje speciaal voor haar en knuffel ik haar nog eens extra bewust. Leah is ook een zonnetje net als jij. wat zou je trots zijn geweest op je kleine zusje. ☀️🤍
“op de wolken ligt een taartje er hangen slingers “op de wolken 
ligt een taartje
er hangen slingers aan de maan
samen vieren wij jouw dag
omdat de liefde
blijft bestaan” @vlinderkusje.nl ⭐️

Vandaag was het Jonah zijn derde jaardag. Hoe zou je nu..? Speelde er de hele dag door mijn hoofd. Zeker als ik zie hoe zijn kleine zusje toch elke dag zó ontzettend van het leven geniet. Altijd vrolijk alsof ze voor twee geniet..! ☀️

Vanochtend startte ik emotioneel met Leah in mijn armen bij Jonah’s urn. Daarna hebben Twan en ik post geopend voor Jonah, zoveel liefde! ♥️
Na Leah’s ochtend slaapje hebben we er als gezin een bijzondere dag van gemaakt. We hadden namelijk een baby spa gepland (Leah vond het fantastisch!) en daarna zijn we uitgebreid gaan lunchen. Samen zijn met Jonah in gedachte. Zijn lieve oma was de hele dag bij Jonah’s urn zodat hij niet alleen was, samen met Hope.
Vandaag stond in het teken van liefde, tot de maan en terug 🌙

Over de eerste foto’s: de beer die je op de foto’s ziet is op lengte en gewicht van Jonah en daarom voor mij een belangrijke beer ✨ 
De derde foto; alsof ze het aanvoelde heeft Leah de laatste dagen vaak mijn Jonah kettinkje vast 💛

Op Beautyill kun je vandaag een blog lezen over mijn gevoel bij vandaag en deze periode.

#altijdeenkindtekort #babyverlies #stilgeboren #stilgeboorte
Zon zon zon! ☀️ Gelukkig lijkt het zonnetje eindel Zon zon zon! ☀️
Gelukkig lijkt het zonnetje eindelijk terug te zijn! Vond al die regen zó deprimerend..
Sowieso kan ik altijd wat zonneschijn in m’n bronzer te vinden, dat scheelt. Gebruik het dan ook dagelijks en vaak shape ik er ook direct wat mee, jij ook?
Lievelingsfoto 🤎🐻 Inmiddels is Leah al ruim tien m Lievelingsfoto 🤎🐻
Inmiddels is Leah al ruim tien maanden en ontploft mijn telefoon met duizenden foto’s 🥰 #oeps! #september2022baby
Friday favorite! Of eigenlijk is deze getinte dagc Friday favorite! Of eigenlijk is deze getinte dagcrème mijn favoriet voor elke dag! 🤎
Denk dat ik deze fluïde al 1,5 jaar dagelijks gebruik en heb er al meerdere tubes van opgemaakt. Het geeft net voldoende dekking, voelt natuurlijk aan op mijn gezicht en geeft ook een fijne verzorging. Op Beautyill schreef ik er al eens een uitgebreide review over. Welk product gebruik jij al langere tijd dagelijks?
Liefs en een fijne vrijdag! #foundationfriday #makeupaddict #embryolisse
Volg op Instagram

Favorieten

soundcore AeroFit 2 Pro review: een origineel Vaderdagcadeau

Lush Vaderdag collectie 2026 review: frisse cadeaus voor Vaderdag Lush Vaderdag collectie 2026 met Dad bath bomb, To The Moon And Back zeep, Squeeze The Day showergel en Dirty Hair & Beard Oil

Lush Vaderdag collectie 2026 review: frisse cadeaus voor Vaderdag

scrub clarins

Clarins Comfort Scrub en Fresh Scrub review: welke gezichtsscrub past bij jou?

Onderwerpen

Facebook

Disclaimer

Mijn afbeeldingen worden met veel liefde gemaakt en zijn auteursrechtelijk beschermd.

Blogs met een * onderaan zijn gesponsord.

Daarnaast bevatten sommige artikelen affiliate links. Mocht je iets via deze link toevallig dit product of iets anders kopen dan verdient Beautyill hier een kleine commissie over. De inkomsten hiervan investeren we in Beautyill zodat jij gratis onze reviews kunt lezen.

Meer informatie hierover? Lees onze disclaimer.

Privacyverklaring

Hoe gaan we om met privacy op Beautyill? Check even onze privacyverklaring.

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube

Copyright © 2026 · Beautyill·