Zelf volg ik al lange tijd allerlei Curly Girl Facebookgroepen, waardoor ik inmiddels al veel producten heb getest voor mijn krullen. De producten waar ik echt enthousiast over ben krijgen een plekje op mijn blog, zoals deze: de Crème of Nature styling snot.
Deze gel staat ook wel bekend als een sterke krullen gel binnen de Curly Girl methode.
Maar wat doet deze gel precies en is het echt zo’n wonderproduct binnen de Curly Girl methode? In deze review deel ik mijn ervaring.

Eigenlijk moet je een volledig woordenboek erbij nemen om de Curly Girl Methode te verstaan. Glijmiddel stop je in je haren en over snot praten is ook de normaalste zaak van de wereld. Erg leuk wanneer er nieuwe leden in Facebook groepen komen die zich afvragen wat er toch allemaal bedoeld wordt met termen als ploppen, snot en praying hands. Vandaag nemen we de Crème of Nature styling snot gel onder de loep, een enorm bekend product binnen de Curly Girl methode community.
Crème of Nature styling snot (maximum hold gel)
Het is een gel die je haren een stevige hold geeft zonder het hard te maken (bij juist gebruik). De gel snot is verrijkt met arganolie en bevat vetzuren, omega-3, vitaminen en antioxidanten die ervoor zorgen dat je haar beschermd wordt tegen omgevingsfactoren en vooral geschikt is voor krullen die extra hold nodig hebben zonder hard of plakkerig te worden.
Verpakking
De verpakking is erg opvallend door de oranje kleur. De tube zelf is transparant dus het oranje wat je ziet is echt het product. Ideaal want zo kun je goed zien wanneer het op is.
Het is een gigantisch grote tube van maar liefst 248ml. Dit is veel omdat je telkens maar één erwtje nodig hebt qua grootte. Het product is onwijs zuinig in gebruik, dus je kunt hier een flinke poos mee vooruit. Dat in combinatie met de prijs maakt het tot een erg voordelig product als je ’t mij vraagt.
Werking en mijn ervaring met Crème of Nature styling snot
Je neemt al snel teveel product. Om me heen heb ik veel dames horen vertellen dat het product niet voor hun geschikt was omdat ze bijvoorbeeld de cast er niet uitkregen of dat het daardoor zelfs wat wittig uitsloeg. Deze problemen ontstaan wanneer je teveel van dit product gebruikt. Mijn haren komen onder de douche tot aan mijn borst, eenmaal opgedroogd op mijn schouder. Daarnaast heb ik ook nog eens dun haar. Om aan te geven dat één erwtje dan echt voldoende is. Dus wanneer je dit product ook wil proberen zou ik echt even goed kijken wat voor jou een goede hoeveelheid is, less is more!
Maar hoe verdeel je dat kleine erwtje nou over je gehele haar? Simpel! Het product is héél plakkerig en vrij vast en romig van structuur. Dit verdeelt sowieso niet handig dus het beste is om dit te verdunnen met water. Het erwtje tussen je handen wrijven en water toevoegen om het te verdunnen. Daarna breng ik het pas aan in mijn haren.

Voor mij werkt dit product fantastisch. Het geeft me voldoende hold zonder te verzwaren en een cast die ik er gemakkelijk uit kan krijgen. Van de argan merk ik niet zoveel, ik ben juist blij dat het mijn haren niet teveel verzorgd want dan kan mijn fijne haar nogal snel vettig worden.
Zoek je een sterke gel voor je krullen met veel hold, dan is dit zeker het proberen waard. Vooral als je op zoek bent naar een sterke gel binnen de Curly Girl methode is dit een product dat vaak wordt aangeraden.
Extra tips & weetjes over styling snot
Wat is styling snot voor je haar?
Styling snot is een sterke gel die veel gebruikt wordt binnen de Curly Girl methode voor extra hold en definitie.
Is Crème of Nature styling snot geschikt voor fijn haar?
Ja, maar je moet echt weinig gebruiken. Anders wordt het snel te zwaar.
Hoe gebruik je styling snot het beste?
Verdun een kleine hoeveelheid met water en verdeel dit over nat haar.
Prijs en verkrijgbaarheid
De Crème of Nature maximum hold styling snot was lange tijd o.a. verkrijgbaar bij Kruidvat voor €6,99, maar is inmiddels lastiger te vinden in Nederland.
Soms is het product nog online verkrijgbaar via kleinere webshops, maar het lijkt niet meer standaard in het assortiment te zitten.








Hmm wilde m’n tube net weggeven maar misschien toch nóg eens proberen maar dan verlengd met water! Bedankt voor de tip!