Alweer 25 jaar geleden werd Kate Moss het model van OBSESSION van CALVIN KLEIN. Mario Sorrenti was de fotograaf én haar toenmalige liefde, dit spatte dan ook zowat van het scherm af! De naam van deze nieuwe geur lijkt op die iconische geur en is er dan ook op geïnspireerd.
“Een van de eerste dingen die we deden toen we bij CALVIN KLEIN begonnen was het archief van OBSESSION bekijken. Dat was het moment dat we ontdekten dat er zo veel beeldmateriaal was dat nooit te zien was geweest en dat we pas toen het echte liefdesverhaal achter Kate en Mario’s campagne begonnen te begrijpen. Het is het verhaal van een iconisch en inspirerend moment in de modefotogra e maar ook een intens persoonlijk liefdesverhaal. Deze twee zijn met elkaar vervlochten en dit kun je niet kopiëren. We wilden daarom op beide terugkijken en ze op een nieuwe manier verkennen, met de geuren als belangrijk onderdeel van het verhaal. We wilden de herinnering, het beeld en het sensuele naar de tegenwoordige tijd brengen.” PIETER MULIER, Creative Director CALVIN KLEIN
“Ik was zo gepassioneerd door fotografie en Kate en ik waren verliefd… Ik vond het heerlijk haar te fotograferen. Zij stond het dichtst bij mij. Ik maakte de hele tijd foto’s van haar, en soms werd ze daar gek van, maar op andere momenten vond ze het heerlijk eraan mee te doen. We hadden een goede tijd. We waren jong. Daarna ben ik nooit meer zo geobsedeerd en zo verliefd op het fotograferen van een persoon geweest.” MARIO SORRENTI fotograaf, campagnes OBSESSED en OBSESSION
Nu de legendarische campagne van OBSESSION zijn 25-jarig jubileum nadert maakt OBSESSED gebruik van niet eerder vertoond beeldmateriaal uit die tijd en een persoonlijke biografie om het idee van herinnering, voorbije liefde en tegenwoordige iconografie verder te verkennen.
Qua verpakking doet deze geur me denken aan OBSESSION, ook dat ronde maar toch net wat meer van nu door het transparante glas. Het design is niet zo mijn smaak maar vind ik wél zeer passend bij het campagnebeeld van de jonge Kate Moss. Het transparante, kwetsbare kan ik hier goed in terugzien.
Geurnoten
- Top ‘Heilige Citroen’ Neroli-essence en Elemihars
- Hart Viooltjesblad, Witte Lavendel en Paarse Salie
- Basis Musk Helvetolide Ambrette en Muscenone
Het is een verleidelijke zoet kruidige geur die iets oriëntaals maar ook iets ‘groens’ in zich heeft. De geur is lastig te omschrijven omdat het telkens een beetje lijkt te veranderen, vrouwelijk maar toch pittig.
Daarnaast ruik ik er ook duidelijk iets mannelijks in terug. Er is ook een herengeur van te koop welke ik niet uitgeprobeerd heb maar daar zou je juist weer een hintje vrouwelijkheid in moeten ruiken. Een bijzonder duo dus!
De kwaliteit van de geur vind ik echt top, op mijn huid blijft hij heerlijk lang bij me hangen en je hebt er maar een beetje van nodig.
Prijzen
OBSESSED for Women
Eau de Parfum Spray € 89 (100 ml), € 69 (50 ml) & € 49 (30 ml)
Shower Gel € 28 (200 ml)
Body Lotion € 36 (200 ml)
OBSESSED for Men
Eau de Toilette Spray € 79 (125 ml), € 59 (75 ml) & € 39 (30 ml)
Hair & Body Wash € 25 (200 ml)
Deodorant Stick € 25 (75 gram)
Te koop in parfumerie en bij warenhuizen.
De producten in dit artikel zijn beschikbaar gesteld ter review. Lees mijn disclaimer.
mieke | mieksmind says
ik ben wel benieuwd naar deze geur, simpel en strak uiterlijk van dit flesje
bychristiana says
Ach, wat een lief verhaal van Kate en Mario, dan smelt je toch? Zoals jij de geur omschrijft lijkt ‘ie me heel erg lekker en bijzonder, ik ga hem gauw eens ruiken in de winkel!
Lindsey Beljaars says
Leuke review om te lezen. Ik heb zowel de vrouwen- als mannenvariant en ze zijn beide echt heerlijk!
femketje says
ik vind de flacon sowieso al erg mooi 😀