Beautyill

personal beauty blog

  • Let’s talkContact
  • OverHelen
  • PortfolioFotografie
  • BeautyillWebshop
  • In theMedia
  • AdverterenSamenwerken

6 augustus 2011

Er toch goed uitzien wanneer je er even minder goed uitziet


Laatst mailde een bezoekster me met de volgende vraag;

“Ik vroeg mij af of jij een artikel zou willen schrijven over het doen van make-up en/of persoonlijke verzorging op een ‘off-day’ Ik krijg dan bijvoorbeeld m’n mascara maar met veel moeite open en ben een stuk minder precies. Maar juist op die dagen is make-up toch wel nodig, je had het zelf ook over de ‘spiraal van slecht slapen-slechte dag’ dus wallen, dikke ogen en een bleke huid zijn dan vaak aanwezig. Ik weet niet of jij toevallig trucjes hebt?”

Natuurlijk wil ik dat! Vandaag zal ik enkele tips geven die ik en mijn lieve vriendin Leontine bedacht hebben/gebruiken. Want “Being ill doesn’t mean you can’t look beautiful!”.

Maar ook wanneer je niet ziek bent heb je wellicht wat aan deze tips wanneer de je ’s avonds tot in de vroege uurtjes op stap bent geweest.


Zelf heb ik er niet veel last van dat ik make-up niet goed kan aanbrengen wanneer ik een ‘off-day’ heb.
Ik bibber wel meer en het kost me vooral veel energie.
Maar Leontine ondervind helaas meer problemen dan ik en heb haar om tips gevraagd.

Wanneer je je mascara, nagellak o.i.d. lastig open kunt maken wikkel er dan een post elastiek omheen. Je weet wel zo’n grote rubberen elastiek. Dit geeft meer grip en zorgt ervoor dat hij makkelijker open gaat en het je meer kracht kost. Je hebt hier ook van die huishouddoekjes voor, deze verkopen ze o.a. bij de Xenos.
Ondersteun je elleboog als je mascara, eyeliner aanbrengt. Zet deze bijvoorbeeld gewoon op tafel. Op deze manier bibber je namelijk een stuk minder.
Neem de tijd! Ook al heb je een off day het is wel belangrijk dat je niet gaat haasten. Dit kost alleen maar meer energie, en meer dingen kunnen fout gaan. Altijd wanneer je haast hebt veeg je je neus onder met mascara. 
Concealer is je grote vriend! Zelf gebruik ik vaak goed dekkende foundation omdat ik dit fijner vind werken. Maar zorg in ieder geval voor een product dat goed donkere wallen of oneffenheden weg kan werken. (indien je deze hebt natuurlijk…) Een primer eronder kan ook wonderen doen wanneer je last hebt van een droge huid en het anders teveel de onzuiverheden benadrukt. 
Belangrijk zijn je wenkbrauwen. Niet alleen lijk je jonger als je ze mooi epileert en bijtekent met potlood of poeder, maar het oogt ook een stuk frisser en verzorger. 
Heb je een bepaald probleem in je gezicht, leg de focus dan ergens anders. Wanneer ik erg veel last heb van acne vind ik het leuk om heftige ooglooks te maken zodat hier meer de nadruk op ligt. Maar soms kost dit gewoon teveel tijd en energie en dan kun je ook kiezen om je lippen extra op te laten vallen.    
Maak alles zo gemakkelijk mogelijk, gebruik bijvoorbeeld tijdens het douchen een puff met een steel. Op internet zijn er heel wat hulpmiddelen te vinden.
Ben lief voor je lichaam, ook al haat je het soms! Doe dingen waar je van geniet, ook al kost dit energie. Het is het waard omdat het je kan helpen om van je lichaam te (blijven) houden. Smeer jezelf eens lekker in met je favoriete bodylotion!


Maar wanneer je echt ziek bent en geen tijd hebt voor dit alles en toch verzorgd voor de dag wil komen let dan vooral hierop..

  • Zorg dat je oneffenheden wegwerkt die weggewerkt moeten worden. 
  • Teken je wenkbrauwen bij met poeder of een potlood. 
  • Breng een wit lijntje aan op je onderste waterlijn. 
  • Blush! Wanneer je zo bleek ziet helpt dit echt enorm.
  • Droogshampoo. 
  • Evt. wat lippenbalsem. 

Nog iets anders waar ik zelf vaak gebruik van maak is: doe alles in stukjes.
Sommige dingen putten me lichamelijk nogal uit zoals uitgebreid douchen. (Jeweetwel, scheren, haren wassen, scrubben enz.) Ik was de ene dag mijn haren, de andere dag scheer ik.

Juist op de dagen dat je je ziek voelt kan make-up erg belangrijk zijn omdat je er al zo ziek uit ziet.En onthoud goed;
Houd van jezelf en van je lichaam, zij is de enige die er altijd voor je is en er altijd voor je zal zijn!


Heb je nog meer tips waarmee je er gemakkelijk goed uit kunt zien? Wat zijn jouw trucjes om stralend voor de dag te komen wanneer je er eigenlijk van nature niet zo stralend uitziet?

Ook leuk om te lezen:

Default ThumbnailStoppen met nagelbijten?! Wat te doen? Default ThumbnailMy Life In Pictures #3 Default ThumbnailVideo: Roomtour Beautyill September 2012 DIY Stoptober jar, stoppen met roken cadeautje en motiveren verschil tussen endometriose en adenomyoseVerschil tussen endometriose en adenomyose

Onderwerpen: Health, Personal

Previous
Next

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Hi, welkom op mijn persoonlijke blog!

Mijn naam is Helen (36), mama van Jonah* en Leah (3), hondenmama van Hope en al 15 jaar samen met Twan. Op Beautyill verschijnen wekelijks meerdere artikelen over beauty, lifestyle en personal.

Liefs, Helen

beautyill

Let's connect on Instagram!

Lang geleden dat we hebben bijgekletst op persoonl Lang geleden dat we hebben bijgekletst op persoonlijk gebied! 💕
In een nieuw blogartikel deel ik waarom het hier soms wat stiller was. Ze ontdekten een aangeboren immuun afwijking, iets wat veel verklaart en zelfs een mogelijke link heeft met de vroeggeboorte van Jonah. En volgende week worden mijn keelamandelen verwijderd in de hoop dat ik minder vaak longinfecties krijg. Dus wellicht verschijnen er wat minder blogartikelen.
Mocht je nog (eet)tips hebben voor na de operatie: laat het me weten!
Link naar het blogartikel in mijn bio 💕
Elf jaar liefde op vier pootjes vandaag 🐾 ‘Hope is Elf jaar liefde op vier pootjes vandaag 🐾
‘Hope is mijn beste vriend,’ aldus Leah 🥹
Zo blij dat ze nog vrolijk kwispelend bij ons rondloopt. Dat hadden we een paar maanden geleden niet durven dromen. Vandaag eten we samen een gezellig taartje om het te vieren!
We sturen jullie deze koude dagen de warmste wense We sturen jullie deze koude dagen de warmste wensen!
Fijne feestdagen en een stralend en gelukkig nieuwjaar. Dat het nieuwe jaar rijk mag zijn aan liefde en mooie momenten 🤎

#kerstshoot #gezinsfotografie #gezinfotoshoot #fotografie #kerstminishoot #kerstmis2024 #kerstwensen #kerstwensen2024
Een schattig meisje in een kinderwagen met dezelfd Een schattig meisje in een kinderwagen met dezelfde bril als haar moeder, dat is wat anderen wellicht zagen toen ze ons vandaag voorbij zagen wandelen. 
Maar wat je niet weet is dat Leah hier het laatste kleding item aan heeft wat ik voor Jonah kocht. Zijn spulletjes zijn op, Leah is zijn kleding inmiddels ontgroeit. Gelukkig maar want haar zien groeien is het mooiste wat er is. Het is een vestje met beren oortjes, een van de allereerste spullen die ik voor hem kocht. Gisteren was zijn eerste schooldag geweest. Het laat me deze periode niet los, zijn vierde verjaardag had er eentje van bijzondere mijlpalen moeten zijn. Niet eentje waarbij het weer een jaar langer geleden is dat ik hem zijn laatste kusje gaf. Sinds zijn vierde jaardag heb ik iedere avond ons liedje gezongen als Leah gaat slapen. Ze vind het een mooi liedje en ik denk haar broertje daarboven ook 🤍✨
#stilgeboorte #stilgeborenbaby #stilgeboren
Rhodos ‘24 Onze eerste vliegvakantie met Leah! 🩷 Rhodos ‘24
Onze eerste vliegvakantie met Leah! 🩷 
Had er bewust niets over gedeeld want we waren best teleurgesteld. Mijn bronchitis gooide namelijk flink wat roet in het eten en ook Twan was niet fit dus we kwamen vooral erg vermoeid terug. Na een ontsteking in mijn long eerder dit jaar had ik me er drie dubbel op verheugd en was ik er meer aan toe dan ooit. Maar als ik dit handjevol live foto’s (van vooral onze eerste dag) nu terug kijk krijg ik een warm gevoel in mijn buik. Dankbaar voor ieder mini momentje dat we toch nog hadden. Want zelfs onweer is mooi met deze twee lievelingsmensjes 🩷 
When life gives you rain play in the puddles!!
Kunnen jouw wenkbrauwen wat extra volume én kleur Kunnen jouw wenkbrauwen wat extra volume én kleur gebruiken? Dan moet je zeker de Divaderme Brow Extender eens proberen, echt een uniek product door de combinatie van vezeltjes en kleur. De minuscule vezels geven je wenkbrauwen meer volume en de lichte klei poeder kleurt ze ook direct in. Het staat heel natuurlijk en vult perfect lege plekjes in je wenkbrauwen. De houdbaarheid is top want het product is zelfs waterbestendig. Zelf heb ik de kleur ash blonde gekozen ondanks mijn donkere haarkleur maar voor mij is dit donker genoeg om het ook nog mooi natuurlijk te houden. Daarnaast kun je het product ook nog wat opbouwen voor een intenser effect.
Je koopt Divaderme Brow Extender bij @vivadonnabeautywebshop voor €37,95 en bij dagelijks gebruik kun je met deze verpakking 9 tot 12 maanden vooruit omdat het erg zuinig in gebruik is.
#beautyillcollab #wenkbrauwen #divaderme #divadermebrowextender
Herinneringen zijn het allermooiste cadeau ♥️ Volg Herinneringen zijn het allermooiste cadeau ♥️
Volgende week is het Vaderdag, hoe leuk is het om een fietsstoeltje cadeau te doen? Ik verraste Twan daarmee voor zijn verjaardag en die twee blije koppies op de fiets zijn onbetaalbaar! Kijk ze eens heerlijk wegdromen 🥹🥰
En nog een tip: op beautyill.nl verscheen vandaag ook een leuke vaderdag DIY met zout deeg!
#bobike #wemovethefuture #GoExplore #vaderdag
Moederdag met Leah om me heen is het allermooiste, Moederdag met Leah om me heen is het allermooiste, mama mogen zijn is het allermooiste ♥️

Voor mij is Moederdag een speciale dag waarop ik vandaag zo blij was dat ik het mooiste geknutselde cadeautje kreeg, lekkere eigengemaakte croissantjes, een hele lieve kaart en vooral de allerliefste knuffels van Leah en mijn eigen mama.

Maar het is ook een dag van intens gemis. Hoe had Jonah geholpen met de croissantjes? Ging er door mijn hoofd. Hoe was hij nu geweest? Van mijn moeder kreeg ik een prachtig muziekdoosje met ons liedje, het liedje van Jonah en mij.  Mama van twee prachtige kindjes maar op deze bijzondere dag knuffels van één ♥️

Denkend aan alle (wens)mama’s voor wie Moederdag ook zo’n droevig randje heeft of wie haar mama deze dag moet missen. ♥️

#moederdag #moederdag2024
Anderhalf ♥️ Zoals jij verwonderlijk naar je voetj Anderhalf ♥️
Zoals jij verwonderlijk naar je voetjes kunt kijken zo kan ik uren naar je kijken. 
Vandaag is Leah 1,5 jaar en alle clichés zijn waar. Het lijkt nog maar kort geleden dat ze geboren werd en van de andere kant voelt het alsof ze al mijn hele leven bij ons is. Vaak knuffel ik deze kleine voetjes en denk ik terug aan hoe ze vrolijk trappelde in mijn buik. Nu willen deze dreumes voetjes de hele wereld ontdekken en sprint ik achter je aan. Echt ons mooiste anderhalf jaar ooit ♥️
Best memories of 2023! ✨ Of in ieder geval een kle Best memories of 2023! ✨ Of in ieder geval een kleine selectie want mijn telefoon loopt over met allermooiste, leukste en liefste (Leah) momentjes. 
Wens je al het moois voor 2024, dat al je dromen uit mogen komen ♥️
#blaw ⭐️💙 Deze week was het baby loss awareness we #blaw ⭐️💙
Deze week was het baby loss awareness week, een week waarin jaarlijks aandacht gevraagd wordt voor babysterfte. 
Toevallig ook een week waarin ik extra veel aan Jonah dacht, vermoedelijk omdat mijn verjaardag eraan komt. Om je een voorbeeld te geven: Leah had alvast haar knutselwerkje voor mijn verjaardag gemaakt op de opvang. Dit vind ik fantastisch, al haar knutselwerkjes versieren ons interieur en ik kan niet wachten om het te openen. Maar het is ook een onderstreping van wat ik zo mis. Twee kindjes hebben er in mijn buik mogen groeien, trappelde vrolijk in mijn buik en gaven mij de allermooiste titel: mama. Deze foto geeft dat perfect weer, vol trots met Leah op schoot is hetgeen wat de meeste van mij zullen zien.. maar op de achtergrond zie je Jonah zijn plekje 💙
Vanavond om 19.00u steken wij een kaarsje aan voor Jonah en alle andere kindjes die gemist worden. Over de hele wereld gebeurt dit op hetzelfde tijdstip waardoor er een golf van licht ontstaat. 🕯️
#blaw2023 #babysterfte #babysterftebewustzijnsweek
Elke dag dierendag. 🤎 Wat moet het anders zijn voo Elke dag dierendag. 🤎
Wat moet het anders zijn voor Hope sinds Leah er is.
Wat lijkt ze trots zoals ze zo mooi op de uitkijk zit op deze foto. Vind het zó bijzonder hoe ze Leah vanaf dag één heeft geaccepteerd. 

Alsof het zo normaal voor haar was dat die extra hartslag die in mijn buik groeide, nu ineens als mini mensje in ons leven was. Leah hoorde duidelijk helemaal in ons gezin vanaf dag één volgens Hope. 

En dat terwijl ik me zo’n zorgen om haar heb gemaakt tijdens de zwangerschappen. Hope die weleens ertussen komt als Twan mij knuffelt, daarom was ik bang voor jaloezie. Maar er is totaal geen jaloezie te bekennen geweest gelukkig. 

Het eerste wat Hope elke ochtend doet is voor Leah’s slaapkamerdeur gaan staan. Nog voordat ze uit is geweest en nog voordat ze eten heeft gehad. Eerst bij Leah kijken! 

Mijn hart explodeert als ik ze samen zie spelen. Extra dikke vriendjes sinds Leah vast voedsel is gaan eten, haha! Groot gelijk heb je Hope, lekker extra snoepen! 

Onze lieve meisjes 🐶♥️ 

#dierendag #elkedagdierendag #dierendag2023
Gesloten // WIN 4x Organic Shop scrubs + hand & na Gesloten // WIN 4x Organic Shop scrubs + hand & nail balm! //

Zelf ben ik al een tijdje fan van deze scrubs en vandaag mag ik er vier weggeven én een hand & nail balm. Het zijn hele fijne natuurlijke zout- en suikerscrubs dus geen zorgen over microplastic en in een handomdraai heb je een heerlijk zacht huidje! Alle producten van Organic Shop hebben het Vegan-keurmerk. Oftewel ze bevatten geen dierlijke ingrediënten (wolvet, bijenwas, geitenmelk en/of lactose) en zijn dan ook volledig dierproef vrij.
 
Het enige wat je hoeft te doen om deel te nemen aan deze winactie is een reactie achterlaten onder deze foto op Instagram.

De winactie loopt tot 10 oktober, de winnaar ontvangt persoonlijk bericht van mij via dit account.

#ad #OrganicShopLover @organicshop_nederland @happylife_pr #bodyscrub #beautylover #win #winactie #giveaway
Leah’s eerste jaar, ons allermooiste jaar 💛 Een pa Leah’s eerste jaar, ons allermooiste jaar 💛
Een paar van mijn favoriete plaatjes van haar verjaardag 🌼

1. Feestjurk aan, kroon op, met haar cadeau op de achtergrond: een keukentje! En borstel in haar hand want die is geliefd en móést ook op de foto. Inmiddels kan ze mijn haren al borstelen dat vindt ze fantastisch!
2. Het thema was madeliefjes zoals dat tijdens de zwangerschap van Leah ontstond omdat mijn arts Daisy heette. Dit bloemetje is echt haar symbool geworden.
3. Mijn alles. Leah zat bij Twan op de bank en ik greep snel mijn camera want hoe prachtig zaten ze bij Jonah’s urn met het zonnetje stralend door het raam.
4. Wat ging dit jaar snel als ik naar deze slinger kijk. Mijn baby!
5. Wat spannend! Leah wist niet of ze moest huilen of lachen bij alle zingende mensen. Snap ik, ik weet dat ook niet als ik mezelf hoor zingen.
6. Hoera!
7. Om op te eten toch? Dat kuiltje in haar wang! (dat is zo’n beetje het enige wat ze van mij heeft, haha)
8. & 9. Random foto’s van de ochtend tijdens het openen van de kaartjes.
10. Feest bij de opvang! 

Het was een prachtig feest. Dat we er nog maar héél veel met haar mogen vieren! 🥹🌼
// #eersteverjaardag #firstbirthday #éénjaar #septemberbaby2022
Ameland zomer 2023 recap ♥️☀️ #ameland Ameland zomer 2023 recap ♥️☀️
#ameland
15 augustus 2020, dag lieve jonah ✨ dit was de dag 15 augustus 2020, dag lieve jonah ✨
dit was de dag dat ik je voor het laatst kon zien, je mooie donkere haartjes, je vast kon houden, een kusje gaf, je verzorgde en in een prachtig mandje met een wit gehaakt vlindertje in je hand legde. het waren twee vlindertjes, eentje voor jou en eentje voor ons. die van ons ligt nog altijd bij je urn. 🦋
het was een mooie ceremonie vol lieve woorden en iedereen en alles was in het beige/wit, sinds jij er niet meer bent draag ikzelf geen kleur meer. we liepen met z’n drietjes weg en al wiegend neuriede ik nog een laatste keer ons liedje voor je: “you are my sunshine, my only sunshine … you’ll never know, dear, how much I love you..”
dit liedje was onze mantra geworden en neuriede ik vier nachten voor je tijdens de weeën. tot de uitvaartbegeleidster aangaf dat we toch écht terug naar de zaal moesten. ben er nog altijd verdrietig over dat zij dat bepaalde want voor mijn gevoel waren we daar pas net, zo lang is het liedje immers niet. het is zó onnatuurlijk om je alles daar achter te laten, je kleine perfecte baby’tje. maar al had ik 1000x ons liedje geneuried het was altijd te kort geweest. terwijl ik dit nu schrijf ligt je zusje in mijn armen te slapen en houd ik haar stevig vast. vandaag is Leah 11 maanden en neurie ik “ons” liedje speciaal voor haar en knuffel ik haar nog eens extra bewust. Leah is ook een zonnetje net als jij. wat zou je trots zijn geweest op je kleine zusje. ☀️🤍
“op de wolken ligt een taartje er hangen slingers “op de wolken 
ligt een taartje
er hangen slingers aan de maan
samen vieren wij jouw dag
omdat de liefde
blijft bestaan” @vlinderkusje.nl ⭐️

Vandaag was het Jonah zijn derde jaardag. Hoe zou je nu..? Speelde er de hele dag door mijn hoofd. Zeker als ik zie hoe zijn kleine zusje toch elke dag zó ontzettend van het leven geniet. Altijd vrolijk alsof ze voor twee geniet..! ☀️

Vanochtend startte ik emotioneel met Leah in mijn armen bij Jonah’s urn. Daarna hebben Twan en ik post geopend voor Jonah, zoveel liefde! ♥️
Na Leah’s ochtend slaapje hebben we er als gezin een bijzondere dag van gemaakt. We hadden namelijk een baby spa gepland (Leah vond het fantastisch!) en daarna zijn we uitgebreid gaan lunchen. Samen zijn met Jonah in gedachte. Zijn lieve oma was de hele dag bij Jonah’s urn zodat hij niet alleen was, samen met Hope.
Vandaag stond in het teken van liefde, tot de maan en terug 🌙

Over de eerste foto’s: de beer die je op de foto’s ziet is op lengte en gewicht van Jonah en daarom voor mij een belangrijke beer ✨ 
De derde foto; alsof ze het aanvoelde heeft Leah de laatste dagen vaak mijn Jonah kettinkje vast 💛

Op Beautyill kun je vandaag een blog lezen over mijn gevoel bij vandaag en deze periode.

#altijdeenkindtekort #babyverlies #stilgeboren #stilgeboorte
Zon zon zon! ☀️ Gelukkig lijkt het zonnetje eindel Zon zon zon! ☀️
Gelukkig lijkt het zonnetje eindelijk terug te zijn! Vond al die regen zó deprimerend..
Sowieso kan ik altijd wat zonneschijn in m’n bronzer te vinden, dat scheelt. Gebruik het dan ook dagelijks en vaak shape ik er ook direct wat mee, jij ook?
Lievelingsfoto 🤎🐻 Inmiddels is Leah al ruim tien m Lievelingsfoto 🤎🐻
Inmiddels is Leah al ruim tien maanden en ontploft mijn telefoon met duizenden foto’s 🥰 #oeps! #september2022baby
Friday favorite! Of eigenlijk is deze getinte dagc Friday favorite! Of eigenlijk is deze getinte dagcrème mijn favoriet voor elke dag! 🤎
Denk dat ik deze fluïde al 1,5 jaar dagelijks gebruik en heb er al meerdere tubes van opgemaakt. Het geeft net voldoende dekking, voelt natuurlijk aan op mijn gezicht en geeft ook een fijne verzorging. Op Beautyill schreef ik er al eens een uitgebreide review over. Welk product gebruik jij al langere tijd dagelijks?
Liefs en een fijne vrijdag! #foundationfriday #makeupaddict #embryolisse
Volg op Instagram

Favorieten

scrub clarins

Clarins Comfort Scrub en Fresh Scrub review: welke gezichtsscrub past bij jou?

Lush Moederdag collectie 2026 producten overzicht

Lush’ botanische Moederdag collectie 2026

Manucurist Active Blur Powder Pink op nagels met matte soft focus finish

Manucurist Active Blur, Plump & Bright review

Onderwerpen

Facebook

Disclaimer

Mijn afbeeldingen worden met veel liefde gemaakt en zijn auteursrechtelijk beschermd.

Blogs met een * onderaan zijn gesponsord.

Daarnaast bevatten sommige artikelen affiliate links. Mocht je iets via deze link toevallig dit product of iets anders kopen dan verdient Beautyill hier een kleine commissie over. De inkomsten hiervan investeren we in Beautyill zodat jij gratis onze reviews kunt lezen.

Meer informatie hierover? Lees onze disclaimer.

Privacyverklaring

Hoe gaan we om met privacy op Beautyill? Check even onze privacyverklaring.

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube

Copyright © 2026 · Beautyill·